. : M y P r e c i o u s B a b y B o y : .

Hur fan kan man håna någon för något som "hånaren" inte ens har ett skit med att göra?
Minns att i början av graviditeten var jag ute på krogen en kväll med kompisar. Efter stängning går vi ner och käkar skräpmat. Jag träffar där en kompis som jag inte träffat på ett tag och vi pratar och har allmänt roligt. Min graviditet kommer på tal och hon blir glad för min skull och bla, bla... Samtidigt är det en annan "kompis" där (kan snarare kalla denna människa för före detta vän). Hon snäser ut tyket: "Du kan ju berätta vem pappan är"!
Vet inte om det låter så illa som det var men för MIG var det illa! Det lät som att han skulle vara den värsta människan som någonsin existerat. Och alla ni som vet läget vet att det inte är så. Alla människor har väl sina brister. Eller? Och har ni någon gång sett Seven lida? Nä, skulle inte tro det. Han har det så bra, så bra min lille pojk.
Fattar inte hur man kan klanka ner på en som är gravid.
Jag har då fan aldrig, vad jag vet, slängt skit på någon som är/har varit gravid. Hur än släktförhållandena har sett ut. Det är la inte ungen som väljer sin familj? Och det är absolut inte ungens fel att dens omgivning ser ut som den gör. Det är upp till föräldrarna och även deras PLIKT att göra livet för barnet/barnen så bra som möjligt.
Så om ni inte ser att barn far illa på något sätt, lägg er inte i! Ta hand om ert istället så ska vi se till att ta hand om vårt. Fast det gör vi ju ändå.
Herregud. Trista-människor-som-måste-hitta-MINSTA-fel-för-att-få-vardagen-att-gå-varelser är vad ni är!

O v e r . a n d . o u t .


Jag och min underbart fina son Se7en. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0