.:Wonder:.

Undrar hur det känns egentligen... Att få allt man vill ha. Säg att du vinner.. ptjaa.. 20 mille. Eller ännu "värre", dem här jäkla sjuka summorna som folk vinner titt som tätt, 115  miljoner t.ex. Vad hade du gjort för dem pengarna? Vad fan ska man med alla pengar till?
Jag hade iallafall fixat mitt och min familjs liv rejält. Så man inte hade behövt oroa sig för den ekonomiska biten mer. Köpt tomt nånstans och byggt hus där.
Sen hade jag bjudit alla jag älskar på en lååång resa.
Skänkt en jäkla massa till välgörenhet hade jag med gjort.
Min lista kanske inte skiljer sig så mycket från vad andra säger de skulle göra om de vann så mycket cash.
Men frågan är; skulle man verkligen göra allt detta? Jag menar, skänka pengar till välgörenhet säger alla dem ska göra om dem vinner pengar men blir det gjort?
Jag vet att JAG hade gjort det iallafall. JAG VET. Har upplevt hur det är att leva fattigt men man har ju alltid klarat sig så det är absolut inte jämförbart med de riktigt fattiga, stackars människorna som INTE klarar sig! Som dör av svält! Vi fixar det. Det gör inte dem alla gånger. Ååh, blir så ledsen när jag tänker på det. Skulle vilja hjälpa men har verkligen inte råd. Är det konstigt att känna skuld för den sakens skull? Tror inte det.
Så tänk om man kunde lägga dessa fantasisummor på dem som VERKLIGEN behöver hjälpen och inte låta någon, ofta redan rik, person få flera miljoner. Jag hade absolut inte tackat nej men jag vet att mycket av pengarna hade kommit till nytta. Inte bara till mig själv utan till andra som verkligen behöver hjälpen.
Jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0